Zelf proteïne ijs maken

Nancy Heijnis
11 juli 2022
6 personen
10 minuten
Snack

Het recept voor een overheerlijke after workout snack: proteïne ijs. Dit recept kun je gemakkelijk klaarmaken en zeker in de zomerperiode is deze snack bij ons favoriet. Heerlijk om direct na een training mee af te koelen. Bovendien worden je spieren met deze snack aangevuld met eiwitten en koolhydraten. Kortom een lekkere en gezonde snack, welke je ook nog eens gemakkelijk klaarmaakt!


Ingrediënten:

Bereiding:

Bevroren bananen zijn voor dit recept geen vereiste, maar als je het ons vraagt maakt dit het ijs wel extra lekker! Begin daarom met het invriezen van de bananen. Doe dit minimaal de avond voordat je het recept wilt maken. Hiervoor pel je de bananen, hak ze in stukjes en stop het in diepvrieszakken in de vriezer.

Vervolgens kun je aan de slag met de bereiding. Meng alle ingrediënten door elkaar. Een ijsmachine is hierbij een uitkomst, maar anders wordt het goed mengen en prakken met 2 vorken of met de mixer met 2 deeghaken. Het mengsel mag wat dikker blijven, zodat het er echt als ijs uit komt te zien. Schep vervolgens met een verwarmde (ijs)lepel het ijs in een kom en je kunt genieten van een heerlijke en gezonde after workout snack! Voor variatie kun je gaan voor een lekkere topping van bosbessen, aardbeien of een lekkere siroop.

Vries het overgebleven ijs gewoon weer in! Zo geniet je na je volgende workout weer van dit overheerlijke proteine ijs.

Performance Sports Nutrition - Pure Whey
Pure WheyPerformance Sports Nutrition
8 smaken
 

Andere recepten lezen

Bananen havermoutkoekjes bomvol eiwitten

Lees meer >

Onze favoriete proteïne pannenkoeken

Lees meer >

Je winkelmandje is leeg.

Verlanglijstje

Je verlanglijstje is leeg.