Filters

Crossfit
Capsules
Dieetwensen
Gewicht
Inhoud per fles
Merken
Smaken
Sportdoel
Vorm

Krachtopbouw

Lees meer over krachtopbouw...

CrossFit supplementen en voeding

CrossFit is tegenwoordig een populaire sport. Bij CrossFit worden je uithoudingsvermogen en kracht tegelijkertijd op de proef gesteld. Het is namelijk een vorm van fitness die een combinatie maakt van gewichtheffen, atletiek en gymnastiek. CrossFit is een full-body training op een zeer gevarieerde manier, waar de oefeningen in een hoge intensiteit zo snel mogelijk worden uitgevoerd. Lees meer...

Onze keuze
Performance Sports Nutrition - Pure Whey
Pure WheyPerformance Sports Nutrition
29,40 25,00
Onze keuze
House of Nutrition - 100% Whey Protein
100% Whey ProteinHouse of Nutrition
16,90
ProPud - Protein Milkshake (8-Pack)
Protein Milkshake (8-Pack)ProPud
18,90
Onze keuze
M Double You - Amino XPlode
Amino XPlodeM Double You
38,90 33,05
Performance Sports Nutrition - Turbo Mass Gainer
Turbo Mass GainerPerformance Sports Nutrition
20,90 17,75
Week Deal
House of Nutrition - Pro Shake
Pro ShakeHouse of Nutrition
99,90 89,90
M Double You - Whey Amino
Whey AminoM Double You
17,95 15,25
First Class Nutrition - Pro88 Day & Night
Pro88 Day & NightFirst Class Nutrition
33,95
M Double You - Micro Whey
Micro WheyM Double You
37,50
First Class Nutrition - Magnetude Explosive
Magnetude ExplosiveFirst Class Nutrition
49,90
M Double You - Whey Isolate
Whey IsolateM Double You
32,35
First Class Nutrition - Pancake Mix
Pancake MixFirst Class Nutrition
17,90
M Double You - XXL Gainer
XXL GainerM Double You
22,50
Performance Sports Nutrition - VITA-VITES
VITA-VITESPerformance Sports Nutrition
19,95
M Double You - Creatine Powder met Creapure®
Creatine Powder met Creapure®M Double You
14,90
Scitec Nutrition - 100% Vegan Protein
100% Vegan ProteinScitec Nutrition
34,90 32,80
Scitec Nutrition - 100% Hydro Isolate
100% Hydro IsolateScitec Nutrition
39,90 37,50
Applied Nutrition - Creatine Monohydrate
Creatine MonohydrateApplied Nutrition
20,90
Scitec Nutrition - Jumbo
JumboScitec Nutrition
27,90 26,25
Scitec Nutrition - Ami-NO Xpress
Ami-NO XpressScitec Nutrition
28,90 27,15
Applied Nutrition - Pump 3G ZERO STIM Pre-Workout
Pump 3G ZERO STIM Pre-WorkoutApplied Nutrition
22,40
Scitec Nutrition - 100% Beef Protein
100% Beef ProteinScitec Nutrition
31,90 30,00
Applied Nutrition - ABE Ultimate Pre-Workout
ABE Ultimate Pre-WorkoutApplied Nutrition
22,40
Applied Nutrition - Pump 3G Pre-Workout
Pump 3G Pre-WorkoutApplied Nutrition
22,40
Scitec Nutrition - Iso Clear Protein
Iso Clear ProteinScitec Nutrition
42,90 40,35
Scitec Nutrition - Hot Blood NO STIM Pre-Workout
Hot Blood NO STIM Pre-WorkoutScitec Nutrition
28,90 27,15
Scitec Nutrition - AAKG
AAKGScitec Nutrition
17,90 16,85
Scitec Nutrition - Amino Charge
Amino ChargeScitec Nutrition
29,90 28,10
Scitec Nutrition - Arthroxon Plus
Arthroxon PlusScitec Nutrition
25,90 24,35
Nutrend - Whey Core
Whey CoreNutrend
22,90 18,30
Voordeelpakket
Scitec Nutrition - Vegan Pack
Vegan PackScitec Nutrition
50,45 45,40
Applied Nutrition - Cream of Rice
Cream of RiceApplied Nutrition
22,40

CrossFit supplementen en voeding

CrossFit is tegenwoordig een populaire sport. Bij CrossFit worden je uithoudingsvermogen en kracht tegelijkertijd op de proef gesteld. Het is namelijk een vorm van fitness die een combinatie maakt van gewichtheffen, atletiek en gymnastiek. CrossFit is een full-body training op een zeer gevarieerde manier, waar de oefeningen in een hoge intensiteit zo snel mogelijk worden uitgevoerd.

Zware trainingen vragen om de juiste voeding en supplementen

We winden er geen doekjes om… CrossFit is ongelooflijk zwaar. Dit betekent dat je goed naar je lichaam moet luisteren om blessures te voorkomen en goed op je voeding moet letten om het te kunnen volhouden. Daarnaast zijn de juiste CrossFit supplementen van belang om je energieniveau op peil te houden. Tijdens iedere training zal jij je grenzen verleggen op zowel mentaal als fysiek vlak. Je conditie vliegt vooruit, je wordt leniger, atletischer en veel sterker. CrossFit trainingen doe je in een groep. De aanmoedigingen uit de groep heb je heel hard nodig om daadwerkelijk tot het uiterste te kunnen gaan. In de groep is er sprake van een competitie maar tegelijkertijd bouw je een band met elkaar op. Dat maakt de sport extra leuk!

Crossfit en voeding

Zwaar en intensief trainen vraagt om veel energie. De vraag die we vaak krijgen van beginnende CrossFitters is wat ze het beste kunnen eten en drinken. In de rustperiodes is het uiterst belangrijk om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen zodat je lichaam kan herstellen. De CrossFit training kan nog zo zwaar en uitdagend zijn, maar als het voedingsschema niet goed aansluit zal je lichaam niet goed herstellen en wordt je dus ook niet sterker. Om spiermassa op te bouwen is het sowieso belangrijk dat je een klein calorieoverschot creëert. Als je wilt afvallen dan doe je het tegenovergestelde: je eet iets minder calorieën dan je dagelijkse behoefte. We zullen je nu vertellen wat je het beste voor, tijdens en na een CrossFit training kunt eten.

Voeding voor CrossFit

Zoals je inmiddels weet zal je veel energie verbruiken. Het is daarom verstandig om voor de training genoeg energiereserves te hebben. Daarom is het aan te raden om 3 uur voor de training een koolhydraatarme en eiwitrijke maaltijd te eten. Vetten kun je beter zo min mogelijk eten, omdat je lichaam er langer over doet om deze te verwerken. Een geschikt CrossFit supplement is in dit geval een weightgainer of energiereep.

Voeding tijdens CrossFit

Voeding tijdens CrossFit zal vooral bestaan uit opneembare suikers en vocht. Sportdranken zorgen voor een goede balans van koolhydraten, eiwitten en zouten tijdens de training. Ook kun je tijdens je training BCAA drinken. Dit bestaat uit essentiële aminozuren die spieropbouw en -herstel ondersteunen.

Voeding na de training

Alle energiereserves die je verbruikt hebt tijdens de training moeten nu weer aangevuld worden. Het is weer tijd voor een koolhydraatrijke en eiwitrijke maaltijd. Doe dit het liefst binnen een uur na je training omdat je eiwitsynthese op dit moment het hoogst is. Geschikte CrossFit supplementen die je nu kunt nemen zijn eeneiwitshake, eiwitreep of weightgainer.

Drinken en trainen

Naast goede en uitgebalanceerde voeding moet je natuurlijk voldoende vocht innemen. Het is goed om gedurende de dag gemiddeld 2 deciliter per uur te drinken. Het is aan te raden om bijvoorbeeld een uur voor je training nog een halve liter water te drinken en dan niets meer. Je hebt namelijk niets aan dat geklots in je buik als je de zware en intensieve oefeningen aan het doen bent. Je bent zo wel verzekerd van voldoende vocht om goed te kunnen trainen. Bij 1% vochtverlies gaan de prestaties namelijk al achteruit omdat de stofwisseling negatief wordt beïnvloed. Vocht is namelijk het transportmiddel voor de voedings-, en afvalstoffen en zorgt ervoor dat de temperatuur van je lichaam op peil blijft doordat je zweet. Drink tijdens en na de training ook voldoende water of speciale sportdranken die ook gelijk je elektrolyten en koolhydraten aanvult. Je kan dan niet de schuld geven aan het gebrek aan mineralen of koolhydraten, als je de training niet volhoudt.

Neem voldoende rust om te herstellen voor je volgende CrossFit training!

Herstellen is de tijd en het proces die het lichaam nodig heeft om weer klaar te zijn voor een volgende CrossFit training. Er moet balans zijn tussen voeding, trainen en rust. Is deze balans niet goed dan zal je geen vooruitgang boeken. Zo heeft je lichaam ook voldoende nachtrust nodig. Genoeg slaap betekent gemiddeld 8 uur slaap per nacht.

Rust is belangrijk en onmisbaar voor het behalen van resultaten en het voorkomen van blessures! Eén of twee rustdag(en) is zeer belangrijk. Plof dan niet gelijk op de bank en blijf daar de hele dag liggen kijken naar Max Verstappen, maar maak dan eens een lekkere boswandeling. Ook vakantie hoort bij het inbouwen van rust. Even de focus op iets anders. Twee weken even helemaal niets moeten doen. Reset yourself!

Na een zware training of CrossFit wedstrijd is het noodzaak je lichaam met de juiste voedingsstoffen te laten herstellen. Na zo’n fysieke inspanning zitten namelijk kleine scheurtjes in het spierweefsel die tijd en eiwitten nodig hebben om te herstellen. Het nemen van koolhydraten zorgt dat de glycogeenvoorraden weer snel aangevuld worden. Inname van koolhydraten kunnen de herstelperiode significant verkorten. Aanvulling van de noodzakelijke mineralen: natrium, calcium, magnesium, sodium en kalium kunnen zeer welkom zijn doordat je tijdens het zweten veel van deze mineralen kwijt raakt. We hebben heerlijk shakes met een combinatie aan eiwitten en koolhydraten die je makkelijk na een training kunt nemen.

CrossFit supplementen en voeding bestellen

Kortom, we hebben alle CrossFit supplementen en voeding in huis om je trainingen naar een hoger niveau te tillen. We hebben al meer dan 30 jaar ervaring met sportvoeding en daardoor vind je producten van hoogwaardige kwaliteit in onze shop. Bestel jouw supplementen vandaag nog en je kunt rekenen op een snelle levering!

Je winkelmandje is leeg.

Verlanglijstje

Je verlanglijstje is leeg.